COVID-19 עולמי

ה-WHO מזהיר: בתוך ארבעה חודשים יהיו עוד חצי מיליון מתים באירופה

מספר המתים היומי מקורונה הכפיל את עצמו ביבשת מאז תחילת ספטמבר | נציגי ארגון הבריאות העולמי חוששים מפני עומס על בתי החולים במדינות אירופה וקוראים לאוכלוסיה להתחסן

גופת חולה קורונה מובלת לבית לוויות באירופה. צילום: שאטרסטוק

ארגון הבריאות העולמי ה-WHO פרסם אמש (ב') אזהרה לפיה הנגיף "מכה עתה קשה במיוחד באירופה ומספר המתים היומי הכפיל עצמו מאז תחילת ספטמבר, עד לכ-4,200. לפי תחזית הארגון, בתוך ארבעה חודשים יהיו עוד חצי מיליון מתים ביבשת אירופה. נכון לבוקר זה (ד') כבר 259,205,297 חלו ב-222 מדינות בעולם ו-5,186,729 מתו.

מדגם לגבי המדינות עם גידול החולים היומי הגבוה ביותר בשבועות האחרונים (מעודכן להיום):

מקור: מסד הנתונים של ג'ונס הופקינס

ב-53 ממדינות אירופה מתו יותר מ-1.5 מיליון אנשים. "המגיפה לופתת את היבשת", אמרו מומחי ה-WHO בתדרוך לתקשורת. הנגיף הוא גורם המוות מספר אחת באירופה ובמרכז אסיה. על פי התחזית המדאיגה, קיים חשש ללחץ קיצוני על מיטות אשפוז לפחות ב-25 ממדינות אירופה ועולה החשש למגמת החרפה במצב. ואמנם, בשל עומס בבתי החולים שלה ואזהרה מפני קריסת מוסדות אלה, החלה הולנד להעביר חולים מקרב אזרחיה לבתי חולים בגרמניה, שבהם יש עתה יותר מיטות אשפוז.

מומחי ה-WHO מסרו כי "שלושת הגורמים העיקריים המניעים את שיעור המקרים הגבוה באירופה הם וריאנט הדלתא המידבק, מספר ניכר של בלתי מחוסנים והאופן שבו ממשלות מסוימות הבהירו לאנשים שהמגיפה כבר לא מהווה איום חירום והקלו בהגבלות, כאשר למעשה לא היה מקום לכך".

נושאים קשורים:  אירופה,  מגיפת הקורונה,  ארגון הבריאות העולמי,  19-COVID,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
26.11.2021, 19:08

שיקנו את הספר של בנט וידעו מה לעשות. תראו איך זה עובד מצוין אצלנו